[O1] Prośba o analizę logów - notlauf

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • RTL2000
    Classic
    • 2014
    • 5

    [O1] Prośba o analizę logów - notlauf

    Diesel se samozøejmì udávaným 3,3 l/100 km ani nepøiblí¾il, to by bylo perpetuum mobile. Udr¾ení pod pìti litry je ale slu¹ný výsledek.

    Dziekuje, nie mam pytan. W koncu ktos pisze prawde. O reszcie zreszta tez. Na pochybel kropelkowcom.

    Wychodzi ze najlepszy 1.4TSI po zmianach.
    RTL
  • pitterrr
    Classic
    • 2012
    • 7

    #2
    [O1] Prośba o analizę logów - notlauf

    Witam

    Od kilku dni mam problem z tzw notlauf czyli za dużym ciśnieniem doładowania. Wymieniłem zawór N75, wszystkie przewody podciśnienia i założyłem przepływomierz z innego samochodu ale nie widać żadnych zmian.

    Turbina była rozbierana i czyszczona. Przy teście grupy 011BS sztanga porusza sie bez problemu. Jedyne co zauważyłem to że po czyszczeniu turbina zaczęła głośno "gwizdać" już od małych obrotów. Za każdym razem pojawia sie błąd przeładowania przy około 3000 obr/min.

    Poniżej kilka logów:

    Log (1 - 011,011,011)
    Log (2 - 011,008,003)
    Log (3 - 010,010)
    Log (4 - 008)

    Jeśli ktoś mógłby na nie spojrzeć i podpowiedzieć co może być nie tak.

    Komentarz

    • robekcool
      RS
      • 2009
      • 2041
      • Octavia II (1Z3)
      • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

      #3
      gwizd powoduje nieszczelność lub lipne złożenie turbinki.
      załóż sprawną i będzie śmigać
      www.k-mot.pl
      Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
      Autoholowanie.
      Robert Kulma

      Komentarz

      • german81
        L&K
        • 2010
        • 1414
        • Octavia II combi (1Z5)
        • AUQ 1.8 20VT 180 KM
        • BZB 1.8 TSI 160 KM

        #4
        sprawdz gruszke jak chodzi płynie to masz zle złorzona turbine
        diagnostyka vag 602-614-253

        Komentarz

        • przemik
          RS
          • 2012
          • 1610

          #5
          Zrob tak... wykonaj logi 011 Basic Settings... tak jak jest.

          Nastepnie podmien zawór N75 na N18 (ten ktory steruje EGR)... i wykonaj logi dynamiczne... 2 x 011 i raz 010 i statyczny 011 Basic Settings .
          ... i zapraszam ponownie z logami

          Pozdrawiam
          Przemek
          DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
          A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
          80 B3 Limo 1.6 TD SB

          Komentarz

          • pitterrr
            Classic
            • 2012
            • 7

            #6
            Zrobiłem ponownie logi:

            011BS - bez zamiany zaworów
            Log ( 011BS)

            Po zamianie zaworów N75 z N18, logi dynamiczne
            2 x 011
            Log (2x - 011)

            010
            Log ( 010)

            i ponownie 011BS
            Log ( 011BS)

            Mam nadzieję że o to chodziło

            Przy okazji zmierzyłem vacuometrem wartość podciśnienia między zaworem N75 a gruszką i przy 1000obr/min mam -0,65 Bar, a przy 3000obr/min -0,1 Bar. Nie wiem jakie powinny to być wartości?


            Błąd jaki się pojawia to:
            17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
            P1557 - 35 - 10 - - - Intermittent

            Komentarz

            • przemik
              RS
              • 2012
              • 1610

              #7
              Nie chce Cie martwic ale chyba trzeba bedzie ponownie wyjac sprezarke... albo zostala zle wyczyszczona albo zle zlozona...
              Przemek
              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
              80 B3 Limo 1.6 TD SB

              Komentarz

              • robekcool
                RS
                • 2009
                • 2041
                • Octavia II (1Z3)
                • BJB 1.9 TDI PD 105 KM

                #8
                albo po prostu czas na zmianę...
                www.k-mot.pl
                Specjalizacja VAG, inne marki też naprawiam.
                Autoholowanie.
                Robert Kulma

                Komentarz

                • pitterrr
                  Classic
                  • 2012
                  • 7

                  #9
                  Trzeba będzie jeszcze raz do niej zajrzeć, ale tym razem wyślę ją do firmy która się tym profesjonalnie zajmuje. Jeśli stwierdzą, że nie ma sensu naprawiać to trzeba bedzie poszukać innej.

                  Jest jakaś firma godna zaufania? Jeśli ktoś ma swoje doświadczenia z regeneracją turbiny to proszę o opinie.

                  Mam jeszcze jedno pytanie:
                  Na sztandze od gruszki nie było lakieru zabezpieczającego, może długość była kiedyś zmieniana.
                  Czy to może powodować taki problem jak u mnie?

                  Pozdrawiam

                  Komentarz

                  • german81
                    L&K
                    • 2010
                    • 1414
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                    #10
                    jest mozliwe ze ktos wczesniej pokrecił regulacia .sam czysciłes sprerzarke ? jesli tak to moze odwrotnie załorzyłes pierscien ?
                    diagnostyka vag 602-614-253

                    Komentarz

                    • pitterrr
                      Classic
                      • 2012
                      • 7

                      #11
                      Nie, ja nie czyściłem, robił to mechanik. Nie było mnie przy czyszczeniu i składaniu. Z jego wypowiedzi wynikało, że wirnik był w dobrym stanie, nie było luzów, łopatki nie uszkodzone. Tylko po czyszczeniu zaczęło gwizdać a przeładowanie nie minęło.

                      Komentarz

                      • Krzysiek67
                        Classic
                        • 2009
                        • 19

                        #12
                        twój silnik to ALH to jest taki lepszy AGR 66 KW. W obwodzie powietrza doładowanego za turbiną jest wstawiony czujnik temperatury G 72. Obwód doładowania wyposażony jest w chłodnicę powietrza. Z twoich logów i opisu regeneracji turbiny wynika, że nadal masz przeładowanie ciśnienia doładowania. W silniku ASV 81 KW oprócz czujnika temperatury powietrza doładowania jest dodatkowo czujnik ciśnienia doładowania, który ogranicza maksymalne doładowanie. U Ciebie jest tylko czujnik temperatury powietrza doładowanego. Czujnik ten kontroluje maksymalną temperaturę powietrza doładowanego. Gdy temperatura wzrośnie powyżej dopuszczalnej rozpoczyna się proces ograniczania doładowania. W twoim przypadku widać w grupie 011, że komputer wydaje polecenie ograniczenia doładowania, ale nie jest to realizowane. W takim przypadku najbardziej podejrzany jest zawór N 75. Jeżeli podmiana nic nie dała to należy skontrolować drożność przewodów ciśnieniowych do niego podłączonych. W silniku ASV jest to całkiem proste. U Ciebie jest trochę inaczej. Jeden przewód idzie do rury od filtra powietrza. Drugi przewód idzie do siłownika ciśnieniowego, a trzeci najważniejszy idzie do turbosprężarki z ciśnieniowym złączem dla regulacji ciśnienia zasysanego powietrza. Sugeruję dokładnie sprawdzić ten obwód wężyków, dokładnie sprawdzić drożność wszystkich końcówek na które nakładane są wężyki. Ewidentnie widać, że komputer wydaje polecenie zmniejszenie doładowania, a to nie jest realizowane i jest błąd.
                        Rider

                        Komentarz

                        • german81
                          L&K
                          • 2010
                          • 1414
                          • Octavia II combi (1Z5)
                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                          #13
                          Krzysiek67, co ty za pierdoły wypisujesz .silnik ALH jest to silnik 66KW tak samo jak AGR z ta róznica ze ALH ma turbine o zmienj geometri która jest sterowana za pomoca pocisnienia ,a nie jak ty piszesz za pomoca cisnienia .
                          diagnostyka vag 602-614-253

                          Komentarz

                          • PiterB5
                            Classic
                            • 2012
                            • 28

                            #14
                            Zamieszczone przez pitterrr
                            Nie, ja nie czyściłem, robił to mechanik. Nie było mnie przy czyszczeniu i składaniu. Z jego wypowiedzi wynikało, że wirnik był w dobrym stanie, nie było luzów, łopatki nie uszkodzone. Tylko po czyszczeniu zaczęło gwizdać a przeładowanie nie minęło.
                            Ja bym za chiny fury nie odebral niech dziala dziadyga jedna,mechanicy ku....
                            Zapraszam chetnych na polerke lakieru dla forumowiczow znizki...polerki kosmetykami Mequiars 3M itp....
                            Zapraszam na PW!Katowice......

                            Komentarz

                            • przemik
                              RS
                              • 2012
                              • 1610

                              #15
                              Zamieszczone przez Krzysiek67
                              twój silnik to ALH to jest taki lepszy AGR 66 KW
                              Fajny wywód tylko troche w nim niescislosci..

                              1. W tym silniku sterowanie turbiną, jak juz slusznie zauwazono jest podcisnieniem a nie nad...
                              2. Kazde TDi ma czujnik cisnienia doładowania.

                              Przy nieszczelnym ukladzie podcisnieniowym raczej wystepuje niedoładowanie niz przeladowanie.

                              Pozdrawiam
                              Przemek
                              DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                              A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                              80 B3 Limo 1.6 TD SB

                              Komentarz

                              • Krzysiek67
                                Classic
                                • 2009
                                • 19

                                #16
                                german81, piszesz coś o pierdołach. W takim razie bądź na tyle uprzejmy i wstaw na forum schemat instalacji (wężyków) sterujących ciśnieniowo siłownik od zmiennej geometrii turbiny
                                Rider

                                Komentarz

                                • pitterrr
                                  Classic
                                  • 2012
                                  • 7

                                  #17
                                  Jeśli chodzi o wężyki to wszytkie są wymienione i do "gruszki" podciśnienie dochodzi i zmienia się w zależności o prędkości obrotowej silnika, czyli N75 działa prawidłowo. Nie zmienia to faktu, że turbina nie ogranicza ciśnienia przy większych obrotach i następuje przeładowanie.

                                  Szukam dobrej firmy, która zregeneruje turbinę.

                                  Pozdrawiam

                                  Komentarz

                                  • german81
                                    L&K
                                    • 2010
                                    • 1414
                                    • Octavia II combi (1Z5)
                                    • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                    • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                    #18
                                    Krzysiek67, prosze tu masz przykładowy schemat dla silników od AFN do ARL z wyłaczeniem silników 1z AHU AGR bo tam jest sterowanie nadisnieniowe .http://www.fotosik.pl/showFullSize.p...5e5036e6e3a62d
                                    diagnostyka vag 602-614-253

                                    Komentarz

                                    • Maicroft
                                      Moderator
                                      S_OCP MemberModeratoRS
                                      • 2004
                                      • 25757
                                      • Audi

                                      #19
                                      Krzysiek67, Sciagnij proszę wężyk przy gruszce od turbosprężarki i wsadź palca - potem jak wrocisz napisz proszę czy powietrze pcha palca czy go wciaga
                                      Spritmonitor.de

                                      Komentarz

                                      • pitterrr
                                        Classic
                                        • 2012
                                        • 7

                                        #20
                                        Witam

                                        Dziś wymontowałem gruszkę i zmieniłem długość sztangi tzn wydłużyłem ją i przy okazji sprawdziłem czy płynnie chodzi. Wszystko było ok. Zrobiłem jazdę próbną i już nie wystąpił błąd przeładowania.

                                        Zrobiłem przy okazji log grupy 011 i proszę o jego analizę.
                                        Log (0 - 011)

                                        Zauważyłem również problem dotyczący prawdopodobnie EGR. Gdy na postoju zwiększam obroty to jest pewne zacięcie przy 3500 obr i pozniej dalej rosną. Po puszczeniu pedału przyśpieszenia obroty spadają poniżej wartości 900 obr i silnik zaczyna troszkę szarpać i trochę dymi. Po chwili wszystko wraca do normy. Nastepne zwiększenie obrotów już nie powoduje takich objawów.
                                        Co może być przyczyną? Zawór EGR czy może coś innego?

                                        Pozdrawiam

                                        Komentarz

                                        • german81
                                          L&K
                                          • 2010
                                          • 1414
                                          • Octavia II combi (1Z5)
                                          • AUQ 1.8 20VT 180 KM
                                          • BZB 1.8 TSI 160 KM

                                          #21
                                          wydłuz jeszcze sztange o 1,5 obr bo jeszcze jest za krótka .co do EGR-a zloguj ta sytuacie w blokach pomiarowych blok 3 i zrób log w BS 3
                                          diagnostyka vag 602-614-253

                                          Komentarz

                                          • przemik
                                            RS
                                            • 2012
                                            • 1610

                                            #22
                                            Nic juz nie rob... jest OK.
                                            Przemek
                                            DIAGNOSTYKA GRUPA VAG
                                            A6 C4 Avant 2.5 TDi AEL quattro
                                            80 B3 Limo 1.6 TD SB

                                            Komentarz

                                            Pracuję...